.

آسوده به سفر بروید

آسوده به سفر بروید

خورشید در بالای آسمان می درخشد و امسال می توانید در نهایت به مکان های مورد علاقه خود برای تعطیلات بروید. چه در حال برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته باشید و چه می خواهید به یک استراحت دو هفته ای بروید و در زیر نور آفتاب سرگرم شوید، بزرگترین اولویت شما باید فقط پاسپورت و وسایل سفر و گردش باشد.
قبل از سفر به یک سری نکات توجه کنید زیرا زمانی که شما دور هستید، خانه شما خالی است و این می تواند لحظه ای باشد که سارقان به آن حمله می کنند .

نکاتی که قبل از سفر کردن باید به آنها توجه کنید .

1) روشنایی خودکار را در نظر بگیرید
2) عکس های خود را پست نکنید
3) در صورت نیاز قفل ها را عوض کنید
4) پنجره ها و درها را بررسی کنید
 5) کلیدها را در اختیار همسایه مورد اعتماد قرار دهید
 6) دید را روشن نگه دارید
7) پرده ها را ببندید

روشنایی خودکار را در نظر بگیرید

اگر در حین سفر کسی را ندارید که در خانه شما بماند ، ممکن است فکر کنید هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید ظاهرخانه را بصورتی نشان دهید که کسی در خانه زندگی می کند . توجه داشته باشید که روشن ماندن چراغ‌ها برای یک هفته یا بیشتر کسی را فریب نمی‌دهد ، می‌توانید از یک تایمربرای روشن کردن چراغ خانه‌تان استفاده کنید .

عکس های سفرتون رو پست نکنید

رسانه های اجتماعی می توانند اصلی ترین راهی باشند که مجرمان بدانند شما در خانه نیستید . این یک راه اسان برای مجرمان است که نه تنها بدانند شما دور هستید حتی بتوانند برای سرقت از منزل شما برنامه ریزی کنند . می توانید عکس های سفر را در پایان سفر وقتی برگشتید نشر دهید .

در صورت نیاز قفل ها را عوض کنید

آیا می دانید که کلید های شما کجاست ؟ قفل ها و کلید های خود رو بررسی کنید اگر کلیدهای خود را گم کرده اید یا از تعدادی از آنها اطلاع ندارید یا اینکه کلید ها را به مدت طولانی به سرایدار یا نگهبان داده اید بهتر است قفل های خود را تعویض کنید . اگر چفت و زبانه ای دارید که برایش قفل ندارید ، قفل تهیه کنید .
فروشگاه اینترنتی قفل لند می تواند شما را در تهیه و تعویض قفل های مورد نیازتان کمک کند .

پنجره ها و درها را بررسی کنید

حتی اگر تمامی قفل ها و کلید های خود را در منزل جدید عوض کرده اید ، باز هم باید با دقت در خانه خود بگردید و هر قفل در و پنجره را بررسی کنید ، درب های پی وی سی معمولا چفت های سربی شکننده دارند بررسی کنید که با یک فشار ساده براحتی باز نشوند . از جمله قفل های روی دروازه های پشتی و ساختمان های بیرونی . حتی یک قفل معیوب می تواند ورود آسانی را برای کسی که می خواهد در حالی که شما در خانه نیستید وارد شود، فراهم کند .

کلیدها را به یک همسایه یا دوست قابل اعتماد ارائه دهید

اگر همسایه یا دوستان مورد اعتمادی دارید، میتوانید مطمئن شوید که آنها وقتی که شما دور هستید می توانند در حالی که داخل خانه نیستید مراقب خانه شما باشند . این همچنین برای شرایط اضطراری مانند ترکیدگی لوله یا آتش سوزی در خانه شما ایده خوبی است

دید را روشن نگه دارید

اگر خانه ای ویلایی یا حیاط دار دارید که از دید پنهان است، برای مجرمان بسیار آسان تر است که به صورت مخفیانه به اطراف بروند و نقاط آسیب پذیر خانه شما را بررسی کنند. مطمئن شوید که همسایگان شما می توانند خانه شما را ببینند این می تواند به معنای کوتاه کردن بوته ها و پرچین ها و جابجایی وسایلی باشد که خانه شما را مبهم می کند .

پرده ها را ببند

در حالی که خانه شما باید برای همسایگانتان روشن باشد، داخل خانه شما باید از کسانی که ممکن است از غیبت شما سوء استفاده کنند، پنهان باشد. مطمئن شوید که پرده‌های خود را ببندید و اگر پنجره‌هایی وجود دارد که پرده‌ها روی آن‌ها وجود ندارد، وسایل ارزشمند را از دید خارج کنید.

سفررفتن به این معنی نیست که نگران خانه خود باشید . با پیروی از این نکات ضروری از آرامش کامل و استراحتی عالی لذت ببرید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *