.

معرفی انواع قفل

معرفی انواع قفل

امروز به دلیل افزایش نرخ بیکاری، تعداد سرقت ها در جهان روز به روز در حال افزایش است. با افزایش تعداد بیکاران در جامعه، تعداد سرقت ها نیز روز به روز بیشتر خواهد شد. امنیت هرگز به طور تصادفی حاصل نمی شود. سارقان امروزی بسیار متفاوت از سارقان گذشته هستند ، امروزه روش های جدیدی اختراع شده است که کار سارقان را تسهیل کرده است. به عنوان مثال ، استفاده از قفل نمی تواند مانع ورود سارق به خانه یا محل کار شود، بنابراین شما برای ایجاد امنیت بیشتر در مکان خود به قفل های جدید با کیفیت نیاز دارید . قفل شدن درها و جلوگیری از دسترسی سارقان به آنها یکی از مهمترین مواردی است که همه باید برای محافظت از خانه یا فروشگاه خود در نظر بگیرند. برای جلوگیری از دسترسی سارقان بهتر است از قفل های با کیفیت استفاده شود، قفل انواع مختلفی دارد.

قفل های کتابی

قفل آویز

قفل پشت بسته

قفل گارددار

قفل های بیضی

در ادامه با انواع قفل های ضد سرقت و ایمن آشنا میشویم تا شما عزیزان بتوانید یک قفل های جدید و قابل اعتماد برای خود بخرید. اگر قصد خرید این نوع قفل ها را دارید در ادامه ای مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین قفل کتابی ضد سرقت و ایمن آشنا شویم.

مهمترین کاربرد قفل آویز یا  قفل کتابی؟

قفل آویز یا  قفل کتابی از جمله تجهیزات ایمنی بسیار ضروری است که کاربرد بسیاری در جامعه دارد. همانطوری که می دانید  امنیت یک موضوع دائمی مورد توجه است. و ایمن سازی مکان ها، مراکز، واحدهای تجاری، اداری و مسکونی  همیشه یک چالش بزرگ بوده و است، زیرا در واقع هیچ استاندارد مشخصی برای این کار وجود ندارد. اما برای مقابله با این کار اقدامات و کنترل های امنیتی زیادی را می توان اتخاذ کرد که بهترین روش استفاده از قفل های مناسب و استاندارد است.

قفل آویز یا  قفل کتابی یک قسمت اساسی از خانه، مغازه، فروشگاه، دوچرخه، کمد، موتور است و خانواده، خانه و وسایل شما را ایمن نگه می دارد. اگر یک سفر به فروشگاه ابزارآلات ساختمانی داشته باشید، چندین نوع قفل کتابی و یا قفل آویز در اشکال، اندازه ها و طرح های مختلف پیدا خواهید کرد.

تفاوت مهم قفل آویز یا  قفل کتابی؟

وقتی به دنبال خرید قفل آویز یا  قفل کتابی برای خانه یا محل کار خود هستید، مطمئناً تعداد گزینه ها می تواند طاقت فرسا باشد. انواع مختلفی از قفل های کتابی و یا آویز و چندین فاکتور امنیتی مختلف وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر گرفته شود.

باید گفت تفاوت های کمی بین قفل آویز یا  قفل کتابی وجود دارد، اما به دلیل امنیت بالای قفل کتابی استفاده از این نوع قفل در حال حاضر بیشتر و متداول تر است،  قفل های کتابی یا به اصطلاح  قفل قابل حمل، جداگانه و به راحتی قابل تشخیص هستند که در اندازه های مختلفی ساخته می شوند و بسته به تولید کننده و عملکرد تخصصی قفل از مواد خاصی ساخته می شوند.

قفل های کتابی معمولاً برای درب های داخلی ساختمان ها استفاده می شود البته می توان از آنها برای درب ساختمان های نیمه کاره و حیاط نیز استفاده کرد. در مقایسه با قفل های دستگیره ها، به دلیل راحت بودن باز و بسته شدن، کاربر پسندتر هستند. اگر ساختمانی قابلیت دسترسی با قفل درب های جدید  را نداشت، می توان از قفل های کتابی استفاده می کند.

اینها برای مقاومت زیاد در برابر ورود اجباری ساخته نشده اند اما برای تقویت درب می توانند با قفل های دیگر جفت شوند تا امنیت مکان را افزایش دهند. اگر نگران امنیت کمد، خانه، انباری، کارگاه و یا هر مکان مهم دیگر خود هستید، اما می خواهید هزینه ها را نیز تحت کنترل داشته باشید، استفاده از یک قفل آویز یا  قفل کتابی با امنیت بالا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این نوع سیستم قفل دارای مزایای بسیاری نسبت به انواع دیگر قفل است. از دیگر قفل های وجود در بازار می توان به قفل آویز اشاره کرد. به طور کلی قفل های آویز از قدیمی ترین قفل های موجود در بازار است و در بسیاری از کشورها از جمله چین و ایران مورد استفاده عموم قرار می گیرد، آنها روی درهای منتهی به خارج و همچنین داخل  مورد استفاده قرار می گیرند. کار کردن با آنها راحت است و به راحتی باز و بسته می شوند. این نوع از قفل ها از اجزای همچون، بدنه که از جنس فلز همراه با از یک حلقه آویز منحنی شکل تشکیل شده و درن قفل نیز از یک مغزی یا توپی قفل بهره می برد که با استفاده از کلید خارجی به راحتی باز و بسته می شود و قابلیت حمل و جابجایی را نیز دارد. شما می توانید از قفل آویز کوچک برای امنیت کمد ها، گاوصندوق های معمولی چوبی، چمدان، درب انباری، درب اتاق های بلا استفاده، دوچرخه، درب کمد و میز و نیز درب اصلی حیاط، موتور و ساختمان های نیمه کاره استفاده کنید. این نوع از قفل ها به دلیل قیمت ارزان و مقرون به صرفه پرطرفداران بسیار را در بازار داخلی به خود اختصاص داده است. به تصور بسیاری از افراد به دلیل قدیمی و سنتی بودن قفل آویز یا  قفل کتابی از امنیت بسیار کمتری برخوردار هستند، اما این طور نیست و با پیشرفت صنعت کیفیت و کارایی آنها نیز نسبت به گذشته با تغییرات بسیار زیادی روبرو بوده و در حال حاضر مدل های مختلفی از آنها طراحی و تولید می شود، حتی در برخی از مدل های امروزی شاهد آن هستیم که برای باز و بسته کردن آنها و بالا بردن امنیت از حسگرهای اثر انگشت استفاده شده است. توجه داشته باشید که قفل آویز یا  قفل کتابی هر کدام قیمت های متنوعی دارن و قیمت ها وابسته به جنس، نوع عملکرد و نیز حجم قفل دارد. شما می توانید متناسب با بودجه خود آنها را در اندازه های مختلف از فروشنده تهیه کنید

 

خرید بهترین نوع قفل آویز یا  قفل کتابی؟

هنگام خرید قفل آویز یا  قفل کتابی توصیه می کنم کیفیت آنها را بررسی کنید، به دلیل این که چنین قفل هایی در مدل های مختلف تولید می شوند و برخی از آنها از کیفیت خوبی برخوردار هستند و برخی دیگر کیفیت چندان خوبی ندارند. برای این کار ابتدا حلقه‌‌ی U شکل قفل آویز و یا کتابی را بررسی کنید، بهتر است حلقه U شکل ضخامت بیشتری داشته باشد و جنس حلقه نیز خوب باشد، بعد از آن بهتر است چند بار قفل را باز و بسته کنید، قفل خوب باید به صورت روان باز و بسته شود و کلید قفل بتواند با کوچکترین حرکت آن را باز و یا بسته کند.

علاوه بر این به دلیل آن که قفل آویز یا  قفل کتابی بیشتر در محیط خارج از خانه استفاده می شود و در معرض باد، باران و رطوبت است، باید در برابر زنگ زدگی و واکنش پذیر محیطی مقاومت بالایی داشته باشد تا بتوان از این ابزار پر کاربرد سال های طولانی استفاده کرد.

قیمت قفل آویز یا  قفل کتابی از مهم‌ترین مزیت آن به شمار می رود، زیرا ارزان بوده و مقرون به صرفه است. در مقایسه با قفل های جدید و با تکنولوژی بالا ارزان قیمت هستند و قابلیت استفاده در داخل و خارج از خانه را دارند. شما با هر بودجه ای که دارید می توانید این محصول را خریداری کنید.

برای خرید مطمئن قفل آویز یا  قفل کتابی می بایست به یک فروشگاه معتبر، با تجربه و حرفه ای مراجعه کنید تا بهترین برند قفل را با قیمت ارزان و با گارانتی دریافت کنید. به این موضوع توجه کنید که محصولات تقلبی زیادی در بازار وجود دارد و ممکن است جنس تقلبی خریداری کنید، به همین دلیل خرید از مرکز معتبر مهم است.

قفل آویز را می توان در کجاها  استفاده کرد؟

همانطوری که در ابتدا اشاره کرد قفل آویز را می توان در داخل خانه و یا خارج از آن استفاده کرد، زیرا قابلیت حمل را دارد و از نظر وزن و حجم نیز بسیار سبک و کوچک است، اما مناسب ترین جایی که می توان از قفل آویز استفاده کرد، عبارت است از:

  • کمد های قدیمی را می توان به راحتی با آن قفل کرد
  • گاوصندوق های معمولی چوبی که نیاز به قفل بیرونی دارند را می توان با این قفل مهر و موم  کرد
  • چمدان های معمولی که بر روی دستگیره خود جای قفل دارند را می توان قفل نمود
  • می توان درب انباری موجود در شرکت های ساختمانی را قفل کرد
  • درب اتاق های بلا استفاده
  •  به هنگام پارک دوچرخه در محیط های عمویی
  • درب کمد و میز
  • درب اصلی حیاط
  •  به هنگام پارک موتور در اماکن عمومی
  • قفل درب داخلی و بیرونی ساختمان های نیمه کاره

البته کاربرد قفل آویز بسیار گسترده تر از این موارد است و شما می  توانید متناسب با نیاز خود از آنها استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *